Blog
CERERE – model pentru dispozitive și acces la internet, in baza legii 109/2020
Fără profesori nu există acces la educație. Și ei trebuie să beneficieze de prevederile legii 109/2020, lege pe care am inițiat-o în final de martie 2020. Cinci luni mai târziu, guvernul începe să cârpească, refuzând soluția sistemică!
Vă invit să citiți petiția sindicatelor pentru aplicarea acestei legi.
Publicat
în urmă cu 5 anipe

IMPORTANT
În atenția liderilor și a membrilor de sindicat ai S.L.S.Î.P. Constanța
Dragi colegi,
Așa cum probabil știți deja, în Monitorul Oficial, Partea I nr. 590/06.07.2020, a fost publicată Legea nr. 109/03.07.2020 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, în baza căreia Ministerul Educației și Cercetării asigură, LA CERERE, elevilor și profesorilor infrastructura necesară, constând în dispozitive și acces la internet, pentru accesarea Bibliotecii Școlare Virtuale, Platformei școlare de e-learning și a altor platforme educaționale agreate. Având în vedere faptul că, în Legea nr. 109/2020 nu se precizează nimic referitor la autoritatea unde solicitantul depune cererea, dar și faptul că, în ciuda repetatelor solicitări ale Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (F.S.L.Î.), până la această dată, Ministerul Educației și Cercetării nu a emis Norme metodologice de aplicare a Legii nr.109/2020, care să stabilească către ce instituție depune cererea beneficiarul legii, VĂ RECOMANDĂM să depuneți aceste cereri la registratura unităților dumneavoastră de învățământ (dacă nu cumva nu ați făcut deja acest lucru).
Menționăm faptul că modelul de cerere în format editabil a fost trimis deja pe adresele dumneavoastră de e-mail.
Cu prietenie,
Biroul Operativ al S.L.S.Î.P. Constanța
MODEL CERERE
Către:
Grădinița/Școala/Liceul _______________________________ (denumirea exactă a unității de învățământ)
Doamnei/domnului director _______________________________
Spre știință: Ministerul Educației și Cercetării
În atenția: ministrului Educației și Cercetării, doamna Monica Cristina ANISIE
secretarului de stat pe învățământ preuniversitar, doamna Luminița BARCARI
Subsemnatul/Subsemnata _________________________________ (se trec numele și prenumele cadrului didactic, așa cum sunt prevăzute în C.I.), angajat pe funcția didactică de predare de _____________________________________ la Școala ______________________ nr. __, Localitatea _________________________, județul/sectorul _____________________ identificat prin CNP: ____________________________, în conformitate cu prevederile articolului unic pct. 2 al Legii 109 /2020 pentru completarea Legii educației naționale nr. 1/2011, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 590/06 .07.2020, formulez prezenta
CERERE
Prin care vă solicit să-mi asigurați un dispozitiv de tip LAPTOP care să îmi permită accesul la la resursele educaționale din mediul digital.
Precizez că solicit asigurarea unui laptop, având în vedere faptul că, în activitatea de învățare-predare – evaluare, este singurul dispozitiv ce poate fi folosit pentru a îndeplini condițiile necesare pentru desfășurarea acestei activități. De aceea, laptopul trebuie să aibă sistem de operare cu licență, inclusiv Office, și să fie conectat la internet, pentru a participa la activitățile de e-learning, așa cum prevede legea mai sus menționată.
Menționez că Legea nr. 109/2020 a intrat în vigoare la data de 09 iulie 2020 și, conform articolului unic pct. 2 din aceasta: „2. La articolul 94 alineatul (2), după litera y) se introduce o nouă literă, litera z), cu următorul cuprins:
z) asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic și fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activitățile de e-learning.”
Având în vedere că, în Legea nr. 109/2020 nu se precizează unde depune cererea solicitantul, dar și faptul că, până la această dată, Ministerul Educației și Cercetării nu a emis Norme metodologice care să stabilească către ce instituție depune cererea beneficiarul legii, înțeleg să adresez prezenta solicitare către angajator, dar și în atenția conducerii Ministerului Educației și Cercetării, căruia îi revine, conform acestei legi, atribuția de a asigura infrastructura necesară – dispozitive și acces la internet – minimale pentru participarea la activitățile didactice în mediul on-line.
Data:
__.__.2020
Semnătura
Camera Deputaților


Protejarea drepturilor lucrătorilor, temă a dezbaterilor de către Parlamentul European

37 Milioane Eur, Fonduri UE pentru lupta contra drogurilor în România

Incluziune socială prin sport: Fonduri UE pentru Centre multifuncționale pentru copii

La București, am făcut echipă pentru Brașov. La Bruxelles, voi face echipă pentru România!

Viitorul dezvoltării României prin fonduri europene. De la aderare, PIB-ul României s-a triplat.

Fonduri UE: 770 milioane Euro pentru IMM din cele 6 județe ale Tranziției Juste

UE în regiuni: Aproape o jumătate de miliard Euro pentru antreprenori, lansate deja prin programele regionale

FM: 815 mil Eur pentru mediul privat: parcuri fotovoltaice, ferme eoliene, energie hidro

RePowerEU: instruire pentru 4000 de specialiști in tehnologiile energiilor verzi

RePowerEU: La 1 martie 2024 se înființează ghișee unice de eficiență energetică în fiecare județ

Campinguri ecologice cu fonduri europene – Legislație și criterii de clasificare

Fonduri europene pentru restaurante și puncte gastronomice locale în mediul rural

Sprijin financiar pentru Românii din Diaspora în anul 2019

Finanțarea sportului cu fonduri europene în exercițiul 2021-2027

despre mine

Programul Național de Dezvoltare Locală – Județul Brașov

Sinteză – Programul Operațional Educație și Ocupare 2021-2027

Granturi de maxim 200.000 Euro pentru afaceri ne-agricole la țară. Info la zi

Interpelări adresate către guvernul Orban despre digitalizarea serviciilor publice oferite de administrație

Oportunități finanțare UE pentru primării & comunitățile locale

Povești din Brașov cu Roxana Mînzatu la NovaTV

Emisiunea Punctul pe I cu Roxana Mînzatu, la NovaTV

Particip la COSAC 2020 (Intervenția mea la dezbateri /En)

Combaterea violenței domestice – legi, proiecte, finanțări

Interpelări adresate către guvernul Orban despre digitalizarea serviciilor publice oferite de administrație

Nu mai candidez dar mergem înainte!

Cel mai important proiect în domeniul educației finanțat cu fonduri europene, lansat în 2018

Raport de mandat 2016-2020 (partea 6)

Emisiune la Nova TV: Legea 176/2020, Legea 109/2020 și niciun progres referitor la atragere fonduri UE pentru aeroport Brașov

Raport de mandat 2016-2020 (partea 5)
Calendar articole
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31 |
Articole de interes
- Finanțăriîn urmă cu 4 ani
Campinguri ecologice cu fonduri europene – Legislație și criterii de clasificare
- Finanțăriîn urmă cu 4 ani
Fonduri europene pentru restaurante și puncte gastronomice locale în mediul rural
- Finanțăriîn urmă cu 6 ani
Sprijin financiar pentru Românii din Diaspora în anul 2019
- Declarații politiceîn urmă cu 5 ani
Finanțarea sportului cu fonduri europene în exercițiul 2021-2027