Social Media

ÎNTREBARE

 

Adresată către:Domnului Ministru al Afacerilor Externe, Bogdan Aurescu
De către:Deputat Roxana Mînzatu, Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat, Circumscripția electorală nr. 8 – Brașov
Subiectul întrebării:Stadiul proiectului de digitalizare a serviciilor publice oferite de MAE, lansat în 2019, cu fonduri europene

 

Domnule Ministru,

Digitalizarea serviciilor publice este o necesitate stringentă pentru România, mai urgentă ca oricând în contextul blocajelor cauzate de pandemia Covid-19. La preluarea mandatului dumneavoastră de Ministru al Afacerilor Externe, ați preluat și implementarea unui proiect important, începute în guvernarea PSD, finanțat cu fonduri europene în cadrul POC 2014-2020, Programul Operațional Competitivitate.

În data de 11 iulie 2019 a început implementarea de către Ministerul Afacerilor Externe a proiectului de digitalizare ”Sistem informatic integrat de emitere si gestiune a pasaportului electronic, pasaportului diplomatic si de serviciu si a titlurilor de calatorie in oficiile posturilor consulare (ePass)”. Proiectul are o valoare de peste 62 milioane de lei și o durată de implementare de 24 luni. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă implementarea unui sistem informatic și al unui ansamblu de proceduri de management a pașapoartelor și a titlurilor de călătorie în cadrul misiunilor diplomatice și oficiilor consulare, într-un mod integrat în sistemul informatic consular, creându-se astfel premisele unui acces facil la serviciile administrației publice, prin mijloace specifice tehnologiei informației și comunicației. Prin implementarea proiectului, Ministerul dezvoltă un sistem informatic și proceduri de lucru aferente procesului de preluare a datelor și gestiune a pașapoartelor și a titlurilor de călătorie, care scurtează timpul de soluționare a cererilor de pașapoarte și titluri de călătorie.

Vă rog, domnule Ministru, să îmi comunicați care este stadiul implementării acestui proiect de digitalizare a serviciilor publice oferite de MAE. Vă rog să detaliați în răspunsul dumneavoastră cum se încadrează activitățile proiectului în graficul de implementare și dacă vă angajați că MAE va furniza la timp serviciile publice electronice vizate prin această investiție cu fonduri europene.

Vă mulțumesc. Cu stimă,

Deputat PSD Brașov

Roxana Mînzatu

27 octombrie 2020

Stadiul proiectului de digitalizare a serviciilor publice oferite de MAE, lansat în 2019, cu fonduri europene

 

ÎNTREBARE

 

Adresată către:Domnului Ministru al Afacerilor Interne, Ion-Marcel Vela
De către:Deputat Roxana Mînzatu, Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat, Circumscripția electorală nr. 8 – Brașov
Subiectul întrebării:Stadiul proiectelor de digitalizare a serviciilor publice oferite de MAI, lansate în 2018 și 2019, cu fonduri europene

 

Domnule Ministru,

Digitalizarea serviciilor publice este o necesitate stringentă pentru România, mai urgentă ca oricând în contextul blocajelor cauzate de pandemia Covid-19. La preluarea mandatului dumneavoastră de Ministru al Afacerilor Interne, ați preluat și implementarea a două proiecte foarte importante începute în guvernarea PSD, finanțate cu fonduri europene în cadrul POC 2014-2020, Programul Operațional Competitivitate.

În data de 25 iunie 2018 a început implementarea de către Ministerul Afacerilor Interne a proiectului de digitalizare ”Sistem informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civila SIIEASC”, cod SMIS 120025. Proiectul are o valoare totală de 184 milioane lei și o durată de implementare de 36 de luni.

  1. Reducerea timpului necesar procesării tranzacțiilor informațiilor de stare civilă și a cheltuielilor de stocare a informațiilor pentru administrațiile locale și centrale legate de un număr serviciile aferente următoarelor evenimente de viață: naștere, căsătorie, divorț, deces;
  2. Creșterea gradului de interoperabilitate a sistemelor centrale și locale care prelucrează informații de stare civilă specifice serviciilor corelate cu cele 4 evenimente de viață primare;
  3. Eliminarea redundanțelor informaționale existente în sistemele locale și centrale care prelucrează informații de stare civilă;
  4. Digitizarea documentelor de stare civilă emise în ultimii 100 de ani (circa 50 milioane documente), aferente evenimentelor de viață primare: naștere, căsătorie, divorț, deces;
  5. Stocarea electronică și gestiunea arhivistică a documentelor digitizate;
  6. Creșterea nivelului de colaborare și comunicare între comunitățile locale și instituțiile publice în problematica stării civile;
  7. Punerea în aplicare a serviciilor G2C/G2G prin implementarea suportului necesar dezvoltării serviciilor electronice ce au la bază informații primare de stare civilă.

În data de 11 iulie 2019 a început implementarea de către Ministerul Afacerilor Interne a proiectului de digitalizare “HUB de servicii (Centrul de Furnizare Servicii Electronice) la nivelul MAI”, cod SMIS 122632. Proiectul are o valoare de 19 milioane de euro, o durată de implementare de 36 luni.

Prin acest proiect, HUB-ul de servicii al MAI se integrează cu sisteme existente la nivelul altor instituții (IGPR, DRPCIV, etc.) și este dezvoltat pe o arhitectură ce are în centru serviciile electronice către cetățeni și mediul public/privat și servicii de tip Cloud.

Serviciile care vor fi implementate în cadrul acestui proiect au incidență asupra urmatoarelor evenimente de viață pentru cetățeni și mediul de afaceri:

  • obţinerea cărtii de identitate,
  • obţinerea unui paşaport,
  • obţinerea permisului de conducere,
  • înmatricularea autovehiculului.

Pentru expunerea online către cetățeni și mediul public/privat a serviciilor publice aferente proiectului, este vizată punerea la dispoziție a următoarelor servicii de tip G2C pentru care se va asigura disponibilitate ridicată și acces consolidat și securizat pentru cetățeni:

  • accesarea online a datelor/informațiilor referitoare la proceduri/formulare;
  • descărcarea on-line a formularelor;
  • încarcarea on-line a formularelor;
  • plata on-line a taxelor aferente;
  • programarea on-line în vederea accesării serviciilor;
  • serviciu de suport/helpdesk
  • managementul identității electronice și accesului pentru cetățenii care interacționează cu serviciile electronice puse la dispoziție de MAI.

Vă rog, domnule Ministru, să îmi comunicați care este stadiul celor două proiecte finanțate cu fonduri europene. Vă rog să detaliați în răspunsul dumneavoastră cum se încadrează activitățile din cele două proiecte în graficul de implementare și dacă vă angajați că MAI va furniza la timp serviciile publice electronice vizate prin cele două investiții derulate cu fonduri europene.

Vă mulțumesc.

Cu stimă,

Deputat PSD Brașov

Roxana Mînzatu

27 octombrie 2020

Stadiul proiectelor de digitalizare a serviciilor publice oferite de MAI, lansate în 2018 și 2019, cu fonduri europene

 

ÎNTREBARE

 

Adresată către:Doamnei Ministru Violeta Alexandru, Ministrul Muncii și Protecției Sociale
De către:Deputat Roxana Mînzatu, Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat, Circumscripția electorală nr. 8 – Brașov
Subiectul întrebării:Stadiul proiectului de digitalizare ”Sistem Naţional de Management privind Dizabilitatea (SNMD)”, lansat în 2019, cu fonduri europene

 

Doamnă Ministru,

Digitalizarea serviciilor publice este o necesitate stringentă pentru România, mai urgentă ca oricând în contextul blocajelor cauzate de pandemia Covid-19. La preluarea mandatului dumneavoastră de Ministru al Muncii și Protecției Sociale, ați preluat și implementarea unui proiect important, început în guvernarea PSD, finanțat cu fonduri europene în cadrul POC 2014-2020, Programul Operațional Competitivitate.

În data de 11 iulie 2019 a început derularea de către Ministerul Muncii / Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități a proiectului de digitalizare ”Sistem Naţional de Management privind Dizabilitatea (SNMD)” care vizează realizarea unei platforme naționale centralizate pentru colectarea, stocarea și distribuirea informațiilor referitoare la cazurile persoanelor cu handicap (adulți și copii cu certificate de încadrare în grad și tip de handicap sau care sunt la prima evaluare privind obținerea certificatului) către autoritățile publice centrale și locale, beneficiari individuali și parteneri instituționali. Proiectul are o valoare de peste 45 milioane de lei și o durată de implementare de 24 luni (deci a trecut de jumătatea perioadei de implementare alocate).

Vă rog, doamnă Ministru, să îmi comunicați care este stadiul implementării acestui proiect.

Vă rog să detaliați în răspunsul dumneavoastră cum se încadrează activitățile proiectului în graficul de implementare și dacă vă angajați că MMPS va furniza la timp serviciile publice electronice vizate prin această investiție cu fonduri europene.

Vă mulțumesc.

Cu stimă,

Deputat PSD Brașov

Roxana Mînzatu

27 octombrie 2020

Stadiul proiectului de digitalizare ”Sistem Naţional de Management privind Dizabilitatea (SNMD)”, lansat în 2019, cu fonduri europene

Lista investițiilor, valabilă în noiembrie 2019:

Servicii publice electronice cu fonduri UE: Jumătatea plină a paharului

Link oficial la Interpelările și Întrebările adresate de mine în mandatul de deputat 2016-2020:

http://www.cdep.ro/pls/parlam/structura2015.mp?idm=178&cam=2&leg=2016&pag=3

 

Continuare

Camera Deputaților

Interpelări adresate către guvernul Orban despre digitalizarea serviciilor publice oferite de administrație

Calendar articole

martie 2024
LMaMiJVSD
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Articole de interes