Legea vizând dotarea cu dispozitive digitale a elevilor vulnerabili și dascălilor, pe care am inițiat-o la final de martie, cu contribuția Consiliului Național al Elevilor, a obținut raport pentru adoptare cu amendamente la comisia de învățământ din Senatul României, după o serie întreagă de avize pozitive în alte trei comisii. Ieri am susținut legea în fața membrilor comisiei pentru educație din Senat, condusă de colegul meu, senatorul Liviu Pop. După dezbateri, comisia dat un raport favorabil proiectului de lege, dar cu amendamente. Aveți aici raportul comisiei și puteți vedea și amendamentele admise ieri în raportul Comisiei – aici raport .pdf
Concret, iată modificarea cea mai importantă survenită prin amendamentele admise ieri de comisia din Senat, inițiate de colegii mei, senatorii Ecaterina Andronescu și Mihnea Costoiu, aceasta se referă la introducerea unei noi litere, litera z), la articolul 94 din legea educației naționale:
Forma inițiată de mine și adoptată la Camera Deputaților:
„z) asigură fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev care are dreptul la bursă de ajutor social un dispozitiv de tip laptop sau tabletă, conectat la Internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning desfăsurate in afara orelor de la clasă.”
Forma adoptată de comisia de învățământ din Senat, ieri:
z) asigură, la cerere, fiecărui cadru didactic şi fiecărui elev un dispozitiv – laptop sau tabletă, conectat la internet, pentru a putea participa la activităţile de e-learning.”
Așa cum am informat constant, legea, inițiată cu sprijinul Consiliului Național al Elevilor, a fost dezbătută și adoptată în Camera Deputaților și acum se apropie de finalul procesului de legiferare în senat.
După pasul de ieri mai rămâne să primim doar votul final în plenul Senatului, care este cameră decizională în legile privind educația. Sper ca acest ultim pas dinainte de promulgare, să aibă loc chiar în ședința de plen a Senatului de săptămâna viitoare. Ar însemna că într-un timp decent – 2 luni și jumătate – am reușit adoptarea acestei legi atât de importante pentru asigurarea accesului egal la educație.
Sunt încurajată de atitudinea constructivă a reprezentanților Ministerului Educației în ședința de ieri de la Senat, total diferită de abordarea lor la Camera Deputaților. În dialogul cu dânșii eu am înțeles, cum cred că au înțeles toți senatorii prezenți, că Ministerul susține legea în această formă.
Parcursul proiectului de lege la Senat, aici: https://senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L327&an_cls=2020