Deputat PSD
Statistica elevilor care nu au acces de acasă la școala online
Publicat
în urmă cu 5 anipe

În cadrul procedurii de control parlamentar al Guvernului, am adresat recent Întrebarea de mai jos Ministrei Educației și Cercetării, doamna Monica Anisie. Avem nevoie să știm cu certitudine și exactitate câti elevi din România, în special gimnaziul și liceul, nu dețin acasă un computer sau laptop sau o tabletă și nici conexiunea internet necesare pentru ca ei să beneficieze de cursurile online pe care o parte importantă dintre elevi le primesc zilnic. Dacă estimarea informală pe care o primeam în urmă cu două săptămâni, că numai în județul Brașov aproximativ 10 000 elevi, astăzi, nu au acces la cursurile online, este reală, atunci și estimarea că jumătate de milion de elevi români nu au, la nivel național, mijloacele tehnice pentru a beneficia de platormele și activitățile educaționale, devine un argument puternic pentru adoptarea legii pe care am inițiat-o (PLX 126/2020) – un program național susținut de Guvern prin care Ministerul Educației să asigure un laptop sau o tabletă, conectate la Internet, fiecărui elev dezavantajat (eu am propus, împreună cu Consiliul Elevilor, criteriul: fiecare elev care are dreptul la bursă socială / sigur, putem optimiza criteriul!) dar si pentru fiecare dascăl.
Dincolo de aceste estimări, aștept urgent răspunsul oficial al Ministerului Educației și Cercetării, care a avut răgazul necesar pentru a își evalua această nevoie.
Nu putem omite că azi, 7 aprilie, doamna ministru Anisie a făcut, printre alte anunțuri publice, și anunțul că Ministerul a început să furnizeze tablete elevilor lipsiți de aceste mijloace, cu ajutorul unor ONG-uri și a Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București. ( aproximativ minutul 3.20)
Declarații de presă – Ministerul Educației și Cercetării
Declarații de presă susținute pe tema măsurilor cu privire la reluarea cursurilor.#unALTFELdeministru #MonicaANISIE
Publicată de Monica Cristina Anisie pe Marţi, 7 aprilie 2020
Suntem recunoscători pentru eforturile USAMV îndreptate către liceenii din mediul rural – detalii aici, dar 500 de tablete nu reprezintă soluția sistemică de care avem nevoie și, ne dăm seama cu toții, nu poate fi acel răspuns real și de durată pe care Statul trebuie să îl ofere copiiilor fără posibilități materiale dar îndreptățiți, așa cum spune și Constituția, la Educație.
PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAȚILOR
ÎNTREBARE
Adresată către: Doamnei Ministru Monica Anisie
Ministrul Educației și Cercetării
De la: Deputat Roxana Mînzatu, Grupul Parlamentar al Partidului Social Democrat, Circumscripția electorală nr. 8 – Brașov
Referitor la: Numărul elevilor care nu au posibilitatea de a accesa de acasă cursurile / lecțiile oferite în sistem online
Stimată Doamnă Ministru,
Vă rog să îmi comunicați care este numărul elevilor care nu au posibilitatea de a accesa de acasă cursurile / lecțiile oferite în sistem online în această perioadă în care sunt suspendate cursurile din cauza pandemiei COVID19.
Vă rog să îmi transmiteți această statistică detaliată pe următoarele paliere: național, județean și pentru fiecare Unitate Administrativ Teritorială.
Vă adresez această întrebare în contextul în care educația oferită prin platforme și resurse online (e-learning) devine o componentă importantă în procesul educațional curent iar în perioade de criză, precum cea pe care o traversăm, școala online rămâne chiar singura cale de a asigura continuitatea cursurilor. Pentru o parte dintre elevi, aceia care au acasă dotările necesare și acces la Internet.
Doar pornind de la o statistică actualizată, onestă, pe care v-o solicit mai sus, putem lua urgent acele măsurile necesare pentru ca accesul la educație să fie egal pentru toți copiii României, indiferent de condiția materială a familiei lor și pentru ca riscul de abandon al școlii să nu crească din cauza imposibilității unor elevi de a rămâne conectați la activitatea educațională în timp ce majoritatea colegilor lor își permit să râmână conectați la școala online.
În acest sens, am depus, recent, inițiativa legislativă PLX 126/2020 prin care se instituie obligativitatea dotării fiecărui elev dezavantajat cu un dispozitiv tip laptop sau tabletă, conectat la Internet.
Îmi exprim toată deschiderea pentru îmbunătățirea acestui proiect de lege dar și pentru a găsi soluții pentru finanțarea acestei investiții în copii și în educație, așa cum am menționat și în expunerea de motive la proiectul de lege mai sus menționat.
Vă mulțumesc anticipat pentru răspunsul dumneavoastră prompt.
Deputat PSD,
Roxana Mînzatu
3 Aprilie 2020
Camera Deputaților


Protejarea drepturilor lucrătorilor, temă a dezbaterilor de către Parlamentul European

37 Milioane Eur, Fonduri UE pentru lupta contra drogurilor în România

Incluziune socială prin sport: Fonduri UE pentru Centre multifuncționale pentru copii

La București, am făcut echipă pentru Brașov. La Bruxelles, voi face echipă pentru România!

Viitorul dezvoltării României prin fonduri europene. De la aderare, PIB-ul României s-a triplat.

Fonduri UE: 770 milioane Euro pentru IMM din cele 6 județe ale Tranziției Juste

UE în regiuni: Aproape o jumătate de miliard Euro pentru antreprenori, lansate deja prin programele regionale

FM: 815 mil Eur pentru mediul privat: parcuri fotovoltaice, ferme eoliene, energie hidro

RePowerEU: instruire pentru 4000 de specialiști in tehnologiile energiilor verzi

RePowerEU: La 1 martie 2024 se înființează ghișee unice de eficiență energetică în fiecare județ

Campinguri ecologice cu fonduri europene – Legislație și criterii de clasificare

Fonduri europene pentru restaurante și puncte gastronomice locale în mediul rural

Sprijin financiar pentru Românii din Diaspora în anul 2019

Finanțarea sportului cu fonduri europene în exercițiul 2021-2027

despre mine

Programul Național de Dezvoltare Locală – Județul Brașov

Sinteză – Programul Operațional Educație și Ocupare 2021-2027

Granturi de maxim 200.000 Euro pentru afaceri ne-agricole la țară. Info la zi

Interpelări adresate către guvernul Orban despre digitalizarea serviciilor publice oferite de administrație

Elev bogat, elev sărac? Acces egal la educația online

Povești din Brașov cu Roxana Mînzatu la NovaTV

Emisiunea Punctul pe I cu Roxana Mînzatu, la NovaTV

Particip la COSAC 2020 (Intervenția mea la dezbateri /En)

Combaterea violenței domestice – legi, proiecte, finanțări

Interpelări adresate către guvernul Orban despre digitalizarea serviciilor publice oferite de administrație

Nu mai candidez dar mergem înainte!

Cel mai important proiect în domeniul educației finanțat cu fonduri europene, lansat în 2018

Raport de mandat 2016-2020 (partea 6)

Emisiune la Nova TV: Legea 176/2020, Legea 109/2020 și niciun progres referitor la atragere fonduri UE pentru aeroport Brașov

Raport de mandat 2016-2020 (partea 5)
Calendar articole
L | Ma | Mi | J | V | S | D |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
Articole de interes
- Finanțăriîn urmă cu 4 ani
Campinguri ecologice cu fonduri europene – Legislație și criterii de clasificare
- Finanțăriîn urmă cu 4 ani
Fonduri europene pentru restaurante și puncte gastronomice locale în mediul rural
- Finanțăriîn urmă cu 6 ani
Sprijin financiar pentru Românii din Diaspora în anul 2019
- Declarații politiceîn urmă cu 5 ani
Finanțarea sportului cu fonduri europene în exercițiul 2021-2027