Social Media

Blog

Opt pași pentru angajarea unui ucenic – tutorial pregătit de deputatul Roxana Mînzatu

Publicat

pe

Victimele violenței domestice vor găsi o locuință protejată în fiecare județ

23.10.2017

Mărirea sumei pe care o au de primit firmele care angajează și pregătesc ucenici a stârnit interesul agenților economici. Legile privitoare la această categorie de salariați, au fost modificate în această primăvară printr-un act normativ. Finanțarea este disponibilă inclusiv prin fondurile europene atrase din Programul Operaţional Capital Uman (POCU). Agențiile Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă au alocate sume destinate acordării acestei subvenții pentru ucenici, anunță deputatul PSD Roxana Mînzatu.

”Firmele angajatoare trebuie să contacteze aceste agenții pentru a primi cei 1125 de lei pentru fiecare ucenic. Procedurile sunt important de cunoscut și de urmat. Cu sprijinul AJOFM Brașov,

am pregătit un material, ca un tutorial în opt pași pentru a angaja și forma un ucenic cu ajutor financiar de la stat. Este personalizat pentru firmele din Brașov, dar poate fi adaptat pentru orice județ”, subliniază parlamentarul brașovean.

Iată care este textul îndrumarului:

”1125 lei lunar pentru fiecare ucenic. Cei 8 pași de urmat:

Angajatorii sunt invitați să acceseze subvențiile de la stat pentru a califica ucenici, adică angajați pe care să îi formeze exact conform cerințelor firmei lor!

Începând cu acest, prin Legea nr. 164/2017, angajatorii care califică ucenici primesc o subvenție de 1125 lei/ lună pentru fiecare ucenic angajat pe toată durata contractului de ucenicie (1 – 3 ani).

Ucenicia este o formare profesională realizată la locul de muncă care:

  • oferă persoanelor interesate, cu vârsta de peste 16 ani, posibilitatea de a obţine o calificare în sistemul de formare profesională a adulţilor, care să permită ocuparea unui loc de muncă şi continuarea învăţării.
  • permite angajatorilor să îşi asigure forţa de muncă calificată, de calitate, în funcţie de cerinţele proprii.

Care sunt PAȘII CONCREȚI pentru angajarea ucenicilor și primirea subvenției de la stat?

Condiția de bază:

Dacă o firmă vrea să califice ucenici la locul de muncă ea trebuie să aibă locuri de muncă vacante, cele în care vrea să-şi pregătească viitorii angajați.

Pasul 1

Pentru început, firma angajatoare trebuie să anunţe la AJOFM județean că are acele locuri de muncă vacante (completează Anexa 1 A).

Pasul 2

Viitorii ucenici trebuie să fie şi ei luaţi în evidenţa AJOFM, care îi evaluează prin consilierii profesionali, le dau o recomandare şi o dispoziție de repartizare (documente pe care le aduce viitorul ucenic: act de identitate, copie act de studii si calificare, adeverință medicală “apt muncă“, adeverință de venit – din care să rezulte că nu au venituri).

Pasul 3

Firma angajatoare:

  • fie încheie un contract cu un furnizor de formare profesională în ocupația pentru care se face stagiul de ucenicie (lista celor autorizaţi din județul Brașov este la http://brasov.mmanpis.ro/fpautoriz….) ,
  • sau se autorizează ea însăşi prin Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială Braşov.

Pasul 4

Tot firma stabileşte care va fi coordonatorul ucenicului/ucenicilor. Coordonatorul va fi o persoană calificată pentru acea ocupaţie și o practică, are o experienţă de muncă în ultimii 5 ani din care cel puţin 2 ani în ocupaţia respectivă sau, după caz, în activitatea pentru care se organizează ucenicia, nu are cazier judiciar, este apt fizic şi psihic. Toate aceste cerinţe trebuie dovedite cu acte.

Pasul 5

Formatorul stabileşte care va fi planul de activitate al ucenicului, adică orele teoretice şi cele de practică, întinse pe 1-3 ani, în funcţie de nivelul de calificare al ocupației.

Pasul 6

Se încheie contractul de ucenicie, care se înregistrează la ITM şi în REVISAL, în termen de 20 de zile anterior începerii uceniciei, până chiar cu 24 de ore înainte.

Pasul 7

Se declară ocupat locul de muncă în cauză, la AJOFM (prin completarea Anexei 1B în termen de 24 de ore de la angajare).

Pasul 8

La capătul celor maximum 30 de zile de probă prevăzute în legislaţie, începe să curgă perioada propriu zisă a formării ca ucenic. Firma semnează cu AJOFM convenţia pentru primirea subvenției de la stat şi se depune în două exemplare la AJOFM, într-un dosar care mai cuprinde și următoarele documente: adresa de înaintare, declarația angajatorului din care să rezulte că nu a avut încheiate alte contracte de ucenicie, pentru aceeaşi calificare cu persoana care face obiectul convenției, actul de identitate al ucenicului (copie), contractul de ucenicie, înregistrat la ITM, însoţit de anexe (dispoziție de repartizare, fişa postului, autorizaţia angajatorului ca furnizor de formare profesională sau contractul de prestări servicii de formare profesională, planul de activitate al ucenicului) (copie conform cu originalul).

Conform programului de guvernare asumat de Partidul Social Democrat și ALDE, prin Legea     nr. 164/2017 subvenția acordată angajatorilor care califică ucenici a crescut la 1 125 lei/ lună.

Legea 164 modifică astfel Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă şi Legea nr. 335/2013 privind efectuarea stagiului pentru absolvenţii de învăţământ superior.

Fondurile oferite angajatorilor prin AJOFM județene provin cu prioritate de la Uniunea Europeană prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, dar și de la bugetul de stat.

Inițiator lege: Ministerul Muncii și Justiției Sociale prin ministrul muncii: Lia Olguta Vasilescu

***

UTILE:

Pentru alte informații și pentru a beneficia de subvenția pentru ucenici / deveni ucenici contactați Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Brașov:

http://ajofm-bv.ro/

Adresă: Brasov, str. Lunga nr. 1A

Telefoane: 0268/416879 sau 0268 411960 sau 0268 419081

***

Pentru a identifica un furnizor de formare profesională sau a vă acredita firma ca furnizor de cursuri, contactați:

Comisia de autorizare a furnizorilor de formare profesională

Acasă

Adresa: Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială – str. Avram Iancu; nr. 53, Braşov

Telefoane: 0268419999 sau 0268415142 interior 111

E-mail: cafbv@yahoo.com sau cafbrasov@gmail.com

  

Biroul de presă al PSD Braşov

Continuare

Camera Deputaților

Opt pași pentru angajarea unui ucenic - tutorial pregătit de deputatul Roxana Mînzatu

Calendar articole

martie 2025
LMaMiJVSD
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 

Articole de interes