Social Media

Comunicate de Presă

Guvernul Orban taie fonduri europene de 500 de milioane de euro de la autostrăzi și căi ferate și le direcționează către companii

În domeniul fondurilor europene e clar că rezultatele de azi, absorbția de azi, se bazează, mai ales, pe munca de ieri – pe contractele de finanţare şi de achiziţie publică încheiate ieri, pe şantierele deschise ieri care îţi generează, azi, facturi şi plăti. Şi, deci, guvernul Orban ”trăieşte” azi (de 7 luni) pe muncă făcută în anii anteriori.

Publicat

pe

Guvernul Orban taie fonduri europene de 500 de milioane de euro de la autostrăzi și căi ferate și le direcționează către companii

Însă eu admit că asta e normalitatea în infrastructura mare acolo unde proiectele durează mult de la idee la recepţia finală şi importantă ar fi doar … continuitatea peste ciclurile electorale.

Dacă PNL plăteşte azi facturi pe şantierele deschise de PSD, totuşi, ce pregătesc şi ce lasă PNL pentru viitor? Ce noi proiecte de infrastructură au lansat sau pregătit în aceste şapte luni? Pe ce vom face plăti şi absorbţie la anul? peste doi ani?

Cum e posibil ca, în loc, cu prioritate, aşa cum #declara Orban şi Cîțu şi Iohannis peste tot, să accelerezi implementarea contractelor de infrastructură existentă, să accelerezi lansarea de noi proiecte, tu să le tai finanţarea?

Şi cum e posibil ca, timp de şapte luni, domnul ministru Boloș să nu reunească comitetul de monitorizare al celui mai important program operaţional al României, POIM, şi cel de-al doilea că valoare în UE? Nu a auzit de Zoom? Webex? etc?

(Să fie, oare, din cauză că, în şapte luni, toţi miniştrii guvernului PNL nu au avut altă prioritate decât să îşi aducă relaţii şi pile în ministere şi, sub panica pandemiei, să nu aibă alte obiective decât reorganizări, mutări, angajări, concedieri prin ministerele lor, toate mascate sub multă PR despre nimic muncit de dânşii?)

Iar, când, în sfârşit, Ministerul Fondurilor Europene convoacă comitetul de monitorizare POIM… să îi propună să taie jumătate de miliard de la contracte de #infrastructură? De ce să taie de la fonduri UE pentru infrastructură pentru a asigura susţinerea mediului privat, de ce nu se folosesc împrumuturile uriaşe ale ministerului de finanţe?

De ce să taie, când Comisia Europeană a anunţat suplimentări de fonduri, atât prin alocări extra, chiar pentru anul 2020, pe fondurile de coeziune din exerciţiul curent, dar şi prin eliminarea cofinanţării naţionale de 15%, a recuperării avansurilor nefolosite, etc?

Tăierea banilor europeni de la infrastructură, de la POIM, unde avem supracontractare, nu are sens. Şi, dacă are, decidenţii guvernului Orban nu dau doi bani pe explicarea acelui sens, nici măcar în structurile de monitorizare…

Din păcate, se confirmă ceva ce eu am spus public, practica aceasta de tăieri de fonduri începută chiar cu tăieri de la infrastructură de apă şi canal: https://www.roxanaminzatu.ro/…/marcel-bolos-taie-banii-de-la…

Aceasta este consecinţa faptului că, per ansamblu, guvernul Orban NU POATE PUNE CAP LA CAP UN PLAN, UN PROGRAM, nici de guvernare (dar aici tac, că l-am votat în martie, nu că puteam acţiona altfel atunci), nici de relansare economică.

Că dacă ar putea, atunci deciziile privind sursele de finanţare ar putea fi luate, consultate, susţinute… optim.

Din păcate, Orban şi Iohannis conduc exact ca pompierii atomici. Mult fum (propaganda) şi câteva intervenţii punctuale, foarte disperate şi riscante.

Şi guvernează prin decizii aberante, disparate, unde nu înţelege dreapta ce finanţează stânga şi de ce tăiem când ar trebui şi putem să suplimentăm şi de ce luăm tocmai de la infrastructură şi investiţii.

Ce ziceam eu să facem pact naţional pe termen pe infrastructură? Cu cine? Cum? Nu ai cum, nu ai cu cine, vă zic eu….

#RomaniaNormala

https://www.romaniacurata.ro/guvernul-orban-taie-fonduri-e…/

 

În domeniul fondurilor europene e clar că rezultatele de azi, absorbția de azi, se bazează, mai ales, pe munca de ieri -…

Publicată de Roxana Minzatu pe Luni, 8 iunie 2020

Continuare

Camera Deputaților

Guvernul Orban taie fonduri europene de 500 de milioane de euro de la autostrăzi și căi ferate și le direcționează către companii

Calendar articole

martie 2024
LMaMiJVSD
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Articole de interes